Dags att göra något vettigt?

Idag är det dags att göra något vettigt inom skolfronten. Har två dagar i sträck inte fått något bra gjort utan mest suttit och lallat tills jag gett upp. I och försig känns det som en lallardag idag med, men idag är det skärpning som gäller.

Igår gjorde jag något vettigt ändå. Jag arbetade och framförallt var och hälsade på min gamla barnkamrat som precis fått barn. Det var en mycket söt liten flicka. Hon var inte mindre än vad barn brukar vara i den åldern(snart två veckor) men det var då en liten plutt och jag har kommit fram till att barn absolut är sötast i den där åldern. Dom är så harmlösa.
    Arbetade sedan med en mor till två barn och hon frågade när jag själv ville skaffa barn. Något som jag har lagt några år framåt i tiden och fortfarande funderar om jag borde ha barn eller inte. Vet inte om jag skulle passa så bra som mamma, dessutom har jag både graviditetsskräck och födelseskräck. Jag behöver inte fundera nämnvärt länge för att förstå att jag kommer att bli ett eldsprutande monster och hata den stora klumpiga magen med dess bristningar + mer därtill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0