Mina djur

image1

Mitt första kort på min blogg, är min alldeles för söta lilla kanin, som heter Soya(döpte henne före jag visste att det fanns ett klädmärke med samma namn, sjutton också....). Hon gjorde bara för några dagar sedan min älskade sambo till en svärande elektriker. Då han fick laga kablar till tv:ns ljudanläggning... hihihihi... jag försvarade henne med att Liston(hunden våran) faktiskt inte var så mycket bättre, för han har sönder mattorna.  Hon är visst en smart liten kanin för hon visste tydligen vilken kabel hon skulle ha av för att slippa dessa höga ljud som husse brukar vilja ha. Så två dagars frid fick hon.
image2

Detta är alltså mattdödaren, som gör att trasmattorna verkligen gör skäl för sina namn.. Det blir trasmattor... Så tyvärr kan jag inte ha mormors fina mattor framme om jag är rädd om dom utan får nöja mej med att kunna ha dom i sovrummet där han inte får vara, eller lägga undan dom så dom inte syns.
image3

Dessa två stolta fetknoppar, kan verka harmlösa.. Och de är de oftast. Blev fetknoppar på den tiden jag bodde hemma hos mor och far och marsvinen blev kvar där ett tag innan jag flyttade dit jag nu bor, dom hade en verklig tur dessa två, för min far som gjorde dom till två fetknoppar(mat, mat och ännu mera mat) hade funderat att ta bort dom eftersom jag inte hade någon plats att ha dom på och bodde på annat ställe, Försökte annonsera bort dom men förgäves. Men ödet ville annat för dessa och nu bor dom ihop med den lilla sötnosen Soya.

Den vita heter Skrållan och är faktiskt dotter till den färgade Tjorven.  Hennes pupill är grå och inget som hänt när jag fotograferade. Hon är blind. Trodde att dessa två skulle bli i lite bättre form när dom flyttade till mej men ack så fel jag hade. Här bor också en karl som inte heller kan motstå marsvinsskrik, som dom blir välgödda här med. Tur att dom får ut och springa och äta blommor ibland;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hihi,vilka sötnosar du har! Diggar kaninisens namn mycke! ;)

Kram vännen!!

2007-11-01 @ 10:44:25
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0