Trötter

Ikväll är jag riktigt trött. Eller rättare sagt så var jag det redan när jag kom hem... Slängde mej på soffan för att ta de lugnt ett litet tag.. jag somnade. Så nu klockan 20.47 så längtar jag til sängen. men ska hålla mej uppe en stund till så hunden får sej en lite senare tur. Gubben min jobbar över igen, vill bli klar med ett jobb som han har lovar att fixa. Vilket då betyder att vi inte träffats så mycket den senaste veckan. För han har jbbat sent varje kväll och i helgen så arbetade jag. Det positiva är väl att jag får lite mer gjort med skoljobb. Fast idag är jag rätt orkeslös och sitter mest och tittar efter kluvna hårtoppar, dags att gå till frisören.

Tänkte lite på det här med miljön, alla ska som sagt var ta sitt ansvar. Men hur många privatpersoner har egentligen ändrat sitt levnadssätt än? Är det ändå inte mest media, företagen och staten som kör på? Går jag till mej själv och många i min omgivning är det få som överhuvudtaget gjort någon stor förändring. Visst har någon bytt någon glödlampa till lågenergi. men man åker inte mer kollektivt än förrut, slänger inte sina sopor mer annorlunda, kör inte mindre bil och duschar inte heller kortare. Man gör bara det som blir "dukat" för en, komposten var betald och klar när jag flyttade till mitt nya boende, tåget tar man till skolan/stan mest för att det är bekvämt, billigare och man är lat. Sedan är det bra ur miljöpunkt också. men hade det varit dyrare och besvärligare, så hade jag handen på hjärtat tagit bilen. Så jo, jag är en miljöbov jag med ska jag erkänna, som så många andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0