Min hatlista

Efter att ha dammsugit lägenheten så fick jag inspiration till en hatlista. På grund av att jag alltid utvecklar hat när jag dammsuger även mot hedersknyfflar som Dalai Lama och de svältande barnen i Afrika. Detta är min äkta hatlista från i-landet och inget "jag hatar krig" för att tjäna gratispoäng från mina medmänniskor.

Hatlista:

Första plats:
Dammsugning och dammsugaren. Nissarna uppe i de blå(motivering på denna se plats fem och sex)
Motivering:
Delad förstaplats av dammsugning och dammsugare eftersom båda är lika träliga. Varför är det inte lika lättsamt som att torka golven? Dammsugaren fastnar överallt med munstycke, kropp och sladd. Den hittar på minsta lilla utbuktnad som den väljer att fastna på. Det är otacksamt eftersom det kommer in ny smuts hela tiden och vill man ha det fint så måste man i alla fall göra det en gång i veckan. När man har hund= minst tre....(vilket jag aldrig gör så ni vet) Det får mej dessutom alltid på dåligt humör.

Andra plats:
Löst hundhår
Motivering:
Det fastnar i strumpor och kläder och annat olämligt. Man kan även hitta det i maten, eller på smörkniven. Konsekvensen av löst hundhår är att man måste göra det jag hatar mest av allt= dammsuga!!!

Tredje plats:
Diska bestick
Motivering: Dom är hundratals och det syns knappt på diskhögen när man diskar bestick. Tacka vet jag tallrikar och kastruller. Då SYNS det att diskhögen minskar.

Fjärde plats:
Krånglande datorer
Motivering: Hade totalt glömt bort denna kandidat till den började krångla precis före fjärde platsen!! Och det påminde mej om vad jag hatar när inte datorer fungerar som de ska...

Femte plats:
Dyr bensin och idiotiska skatter
Motivering: Enda anledningen till att jag köper den är för att jag behöver den. Jag kan inte sänka min bensinanvändning som dessa nissar där uppe i de blå verkar tro bara för att dom höjer skatterna(sedan är ju såklart deras baktange=mer pengar till staten) vilket gör att jag bara blir fattigare och fattigare. Tur att jag tycker om nudlar.

Sjätte plats:
Vara fattig
Motivering:  Tack vare nissarna uppe i de blå så är jag fattigare än på länge och är inte rik nog att ha privat läkare ifall jag skulle bli sjuk. Heller inga pengar till räkningar om jag blev sjuk eftersom pengarna skulle komma inom ett halvår(om jag har tur) I alla fall, när man är fattig så har kanske inte råd med allt det götta man vill äta och man kan inte köpa fina goa plagg som man vill ha, eller en ny bensinsnål bil eftersom de pengarna går till höga bensinskatter...

Sjunde plats:
Laga mat
Motivering: Det är bara roligt när man är sådär lagomt fyllehungrig eller lagomt bakfullhungrig. Vilket nästan aldrig sker:

Vid närmare eftertanke så börjar jag tröttna på att skriva hatlista nu.. så nu ger jag upp...

Kommentarer
Postat av: Helena

Bubblare: jobba en söndagkväll.

2008-10-19 @ 22:04:20
Postat av: sofia

sandris.. jag hade inte hört d ryktet om dig. men vet att en betydligt mindre tjej än dig e me barn i åmot. skvaller skvaller

2008-10-22 @ 22:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0