Bloggsemester upphör!

Tjaa.. det får nog vara slut på min bloggsemester nu.... gääääsp...
Förstår ni vad man blir vältränad av att springa i skogen hela dagarna, jag behöver inte ens byr mej att tänka träning när jag kommer hem... mohahaha!!! Avis?

Sommaren i skogen har lärt mej följande:

1. Små blodsugande vampyrer, även kallade mygg och knott trivs bra i granskog

2. Granskog är ofta ett jävla skitställe att gå och jobba på, just på grund av blodsugande vampyrer, blöt sumpmossa, och en massa irriterande grenar.

3. Granskog är självklart överrepresenterad av vad du får gå i, vad är härliga tallhedar för något? Finns dom? Eller är det en myt?

4. Borren krånglar när du minst vill det eller när du absolut inte har tid, allra helst när det regnar och man vill bli klar någon gång. Och självklart när man går i en förbaskad granskog och vill borra så lite som möjligt.

5. Sår på händerna får man leva med, på grund av krånglande borrar och kvistar i granskog.

6. Regn är djävulens påfund, borren krånglar, avståndsmätaren krånglar, papprena går sönder och själv blir du på dåligt humör och självklart blöt. Och självklart går du i en granskog just då.

7. Andra gallringar är oftast trevligare att gå i än första gallring, detta gäller även granskog(ibland).


Stockholm blir det i helgen, får lämna de vackra träden hemma i skogen ett tag. Kakas pojk kunde inte somna(så taggad var han) satt och småpratade med honom nästan en timme, undrar vem det var som höll på somna tillslut....

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, ÄNTLIGEN bloggar du din skogstoka! Du verkar ju haft en mycket trevlig och angenäm jobbperiod i våra svenska härliga skogar i sommar! ;)



Saknar dig! Vill så gärna att vi kan hinna ses i sommar...

2009-07-24 @ 11:22:58
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/
Postat av: Malin aka Paka

Nu i helgen? Varför inte nästa?!! Då är det ju Prideparaden!!! ;) Tompa och jag funderar på att ta oss till sthlm då :p

2009-07-24 @ 15:54:40
URL: http://blogg.passagen.se/mr.clejson
Postat av: H

Jag älskar också granskog! Finns inget bättre!



---



Äntligen har du hört mina böner, surfar in här varje dag av gammal vana och så just idag, när jag jobbar ett 16-timmars, väljer du att göra min dag. Tack!

2009-07-24 @ 16:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0