Glad dam och skitfoder

Helg igen.. underbart:)

Har varit härligt väder nu i veckan tycker jag, och idag hade jag en dam med sej som har tjatat om att få följa med i skogen hela veckan. Jäääpp det var Zelda, hon är skällt och gnytt så fort man petat på bilen på mornarna och ska åka iväg. Så idag lät jag henne få som hon ville. Ni skulle ha sett reaktionen när hon fattade vad som var på väg att hända. Hon ordagrant flög in i bilen:)

Liston fick stanna hemma, den kräsne plutten. Tror han läser både innehållsförteckningar och informationen om maten på påsarna vi köper. Står det inte: "glutenfritt" och  "även för kräsna hundar" så äter inte han. Provade Eukanuba för att det kan man köpa och få rabatter på det om man stämplar, men det vi köpte före robur går det inte få nå rabatter på stämplar. Så vi tänkte få det lite billigare. ICKE tänkte Liston, för han hade nog insett det vi missat: att det var vete i fodret. Sånt brukar vi kolla men trott att Eukanuba inte höll på med sånt skit eftersom de inte är så billiga dom heller. Men då vet ni det: bara skitfoder när dom spär ut med vete för att tjäna lite stålar.

I alla fallå efter att Liston sorgligt kollat på matskålen och sedan på oss i några dagar utan att röra maten särskilt mycket så var jag och handlade Robur igen åt honom. Han åt kan jag då lugnt säga...

Kommentarer
Postat av: sofia

vet hur du har det... i mitt fall är det mimmi som är kräsen.

2009-10-09 @ 17:12:12
URL: http://litensol.blogg.se/
Postat av: Malin

Lite skit rensar bara magen ;)

Angående den varma smörgåstårtan så var den faktiskt god! Det var hönökakor varvat med svampstuvning, skinka, tomat och ost som sedan fick steka i ugnen. Så man kan väl tycka att det borde hetat varm macka, istället för varm smörgåstårta? Så slipper man missförstånd.

2009-10-11 @ 13:26:34
URL: http://blogg.passagen.se/mr.clejson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0