V.A.H

Igår gick jag en längre promenad med Helena och mina två odjur, även kallade Zelda och Liston. Helena fick ta den "lugna" Liston, jo tjena säger jag bara.... I alla fall, vi hånskrattade gott åt hans enträgna försök att göra revir och stod läääääääänge och lyfte benet utan att det kom något. Kisset var ju slut för länge sedan.

Så i morse, kliver man upp, sätter på tevatten och är påväg till marsvinet med en tomat och så kliver man i kiss! Godmorgon Sandra.

Kiss i vardagsrummet och i Alexs rum med heltäckningsmatta. Jippi! Zelda får skulden, unghund och småtrotsig som hon är, dessutom går hon och skäms som fan. Saga gick demonstrativt på kattlådan och visade att hon minst sagt är renlig. Men sedan när jag väl fått det så rent som det går att få det och jag går ut med de två små jyckarna. Så kissar Liston blod!

Ringer Kaka och dramaqueen som han är så tror han det värsta(efter att hört att opelns bakända rasat ihop - vid en punktering, och att saabens motor skurit - vid nån vevhusventilationsproblem, så har jag lärt mej att Kaka alltid tror det värsta) och Liston har då stora njurproblem enligt honom. Men troligtvis är det bara urinvägsinfektion. Han ska i alla fall till veterinären nu vid lunch och före ska jag på något lyckat sett försöka få ett urinprov från denna småpryda hund. Så åker du förbi i byn och ser någon idiot som jagar sin hund med en bunke så är det jag.

Hur tror ni försäkringskassan skulle reagera om man skickade en VAH(Vård Av Hund)???


Den "dödligt" sjuka herr Vov

Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: H

Åh nej, urinvägsinfektion är vidrigt! Och vi bara skrattade åt honom igår, fast han säkert var jättekissnödig och hade superont och försökte få ut några droppar, been there done that :( Stackars plutt! Jag har lite penicillin hemma, ska jag komma förbi med det? :) Men då kan du iaf vara säker på att han inte var skyldig till morgonens olycka. Förresten, hälsa Saga att jag gjort iordning här i hennes nya hem, så det är bara att dyka upp när hon känner för det ;)

2009-09-23 @ 13:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0