Sele, största skräcken för en katt

Lunch hemma:)
Fast det här är nog en av de sista dagarna på jobbet, för börjar bli slut på mina sysslor.
Haft med mig Zelda två dagar nu, så har hon fått dragit sparken åt mej:)

Idag när jag kom hem på lunchen, släppte jag upp Zelda med selen på, samtidigt ropade jag ner Liston och rastade av honm lite framför sparken. När jag kommer tillbaka in igen märker jag att Saga sitter och kurar i badrummet. Tänker inte så mycket på det, knäppkatten älskar ju att ligga i badkaret!

Sedan när hon kommer ut därifrån märker jag att hon står och stirrar mot mej ooch Zelda på betryggat avstånd. Nu börjar jag bli lite fundersam... ser sedan att hon till och med reser ragg åt Zelda när hon närmar sig Saga. Saga som i vanliga fall ÄLSKAR Zelda och inte brukar kunna låta bli och gå till henne och småbusa lite. Sedan slår det mig att Saga är rädd för selen.. hahaha!! Tar av den men Saga är fortfarande lite orolig, men man märker i alla fall att hon slappnar av. Tänk att en sele kan göra någon så rädd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0