Det snöar

Nu snöar det igen, har snöat många gånger de senaste två veckorna och lilla hunden har varit tokig. Särskilt den dagen då det snöade stooora flingor som han gärna ville jaga.. Men stackarn blev lite smått förvirrad när dom var så många! Sedan försvann dom ju när han satt nosen på dom. hihi.

Det är FÖRSTA året jag INTE vill att det snöar. Av en enkel anledning. Min underbara älskling fick efter en arbetslös dag jobb som röjare, men kruxet är att röjarna bara kan jobba när det är barmark eller högst  tre decimeter snö. Så när den underbara snön kommer i massor så har han inge jobb igen... Han är visst en naturbegåvning på att röja. Bästa nybörjaren han någonsin haft sa hans arbetskamrat( Ja, jag skryter gärna).

Nu ska jag iväg till affären hade jag tänkt. Ska köpa mer fågelmat och sedan mat hem såklart, men har bråttom till affären enbart för fåglarna. Har funderat på att bygga ett fågelhus. Men jag ska ju plugga var det... Så jag måste låta det gå före.


Affären var det ja...


Kommentarer
Postat av: e.

vaaa :O här snöar det inte iallafall. Personligen tycker jag det är mysigt när det snöar... i december då!.. Nu är det alldeles för tidigt

2007-11-07 @ 11:10:41
URL: http://kattig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0