Fåglar och frukost

Jag önskar att jag inte glömt kameran hos min kompis när vi var på halloweenfest hos henne i helgen. För annars hade jag lagt ut en bild på alla dessa fåglar som trängs vid fågelmaten utanför köksfönstret. Jag har sett dom flesta småfågelarter som brukar visa sej vid ett fågelbord, även en hackspett, men ingen domherre. Vovven vaktar småfåglarna, han skrämmer bort dom stora skatorna men låter dom små liven vara ifred. En småfågelvakthund.:)

Idag är det vitt på backen och solen skiner, nästan fyra minus, men det är skönt! Tog en lång sväng med vovven på morgonen och sedan ville han vara ute och vakta fåglarna. Vid lunch ska han få komma in och äta "frukost". Precis som husse den lille pojken, är inte ett dugg hungrig eller sugen vid frukost, utan först vid lunch.

Är snart klar med den nuvarande skoluppgiften, gjort det värsta så resten går fort. Sedan får jag kasta mej över lite gamla saker som inte är färdiga än. Idagkänns det som jag kommer att hinna med mycket. Är en bra dag idag helt enkelt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0