Folk har råd

Jäpp så säger åtminstone en av ledamöterna bakom förslaget att sammanlagt höja de fasta priserna på bensinen med 1, 18 kronor. En annan idiot säger följande citat: - Ja, sådana här höjningar är ju aldrig populära. Men de som går över till hybridbilar eller flexbilar slipper ju, säger en ledamot.

Kära ledamot, en vanlig människa som jag har inte råd att köpa en sprittny bil. Särskilt inte en ännu dyrare miljöbil! Vilket jag heller inte kommer att lyckas spara till eftersom de extra kronorna kommer att gå till bensin. Och nej, jag kan inte ställa ifrån mej bilen, då tar jag mej varken till praktik eller arbete. Och nej, det går inte tillräckligt med kollektivtrafik, den har dessutom blivit ännu dyrarare, där en av orsakerna är dyrare bränsle. Tror ni att alla är gjorda av pengar?! Lev ni i er drömvärld och vakna upp i ett Sverige lika fattigt som Polen, Rumäninen och alla dessa andra länder. Jag föstår att ni har råd med dessa extrapengar, med era löner och de fallskärmar ni får när ni hoppar av. Avdraget på skatten, slingrar ni er ifrån bästa möjliga. Vilket inte majoriteten av befolkningen kan. Dom måste istället hålla koll så inte skatteverket gett tillbaka för lite på skatten, som till exempel avdrag för resor. För av någon anledning har i alla fall jag, behövt skicka in papper och klaga för att få rätt antal kronor, varje år!

Vi svenskar borde bli mer som fransmän. Protestera mera. Eller så är det dags att starta ett nytt parti. Ett parti där det inte går att köra över folket, ett parti utan en massa fallskärmar(tänk vad mycket pengar över till statskassan!) Ett parti som verkligen satsar på skolor och vården. Eller varför inte anmäla regeringen för bedrägeri! Hade dom inte lovat tvärtom? Sänkt bensinskatt? Hade dom inte lovat 1000:- mer i plånboken? Vart är dom pengarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0