Ändrade planer

I helgen hade jag tänkt sova och ta det lugnt efter att gått upp runt sex, 12 dagar i sträck och åkt till praktiken och på jobbet. Men si, där hade jag fel.

Igår bestämdes det att jag ska vara med och ställa ut tavlor vid påsk när konstfrämjandet har sin årliga påskutställningar runt om i hela länet. Det är en av de största konstarrangemanget som sker på året med konstutställningar på mer eller mindre alla gallerier, bibliotek och de lokaler som brukar ha konstutställningar öppna på enbart sommaren. Det var vår lokala konstnär Birthe Wesselhöft som inte tyckte hon fyllde ut lokalen själv och ville ha med sig någon, men ingen dög. Sen kom dom på att jag fanns. hihihi. Ja, jag har varit helt emot att ställa ut förut, men hade faktiskt börjat fundera på saken för en tid sedan, så nu tyckte jag att det var bara att hoppa på.

Detta gör dock att i helgen måste jag kasta mig över målardukarna för att hinna klart i tid! Dessutom ska jag tydligen spela match på söndag. Det var den lugna och sköna helgen framför tv:n med en chipspåse det...
Låter inte så farligt tycker ni kanske. Men då har ni aldrig sett mej måla. Hör ni ett vrål som ni råkar missta med någon som ramlar ner från ett stup eller en varulv, så kan ni vara lugna. Det är bara jag som tappat tålamodet när det inte blir som jag vill.

Ska också sägas att min älskade Kaka lämnar mej i helgen för en kompis(tur för honom det, så han är på säkert avstånd), så jag måste gå ut med Liston HELA helgen själv. Förrutom då jag ska spela match, då måste min sambo komma hem och gå ut med honom. För även far min har rymt fältet på söndagen, för min bror ska tävla skidor.

Japp nu har jag gnällt och skällt litegrann och mellan allt gnäll lyckats berätta vad jag ska ägna min helg åt. Hoppas ni inte tar mej på allt för stort allvar.

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, va ku med utställning! Dina tavlor kommer glänsa mest!

2008-01-11 @ 10:19:59
Postat av: sofia

jag bara måååste komma å kolla på utstöllningen då! :D

2008-01-11 @ 14:42:36
Postat av: Sandra

Emma: tackar så mycket, men det vet jag inte om jag tror. Får spraya på lite glansspray så du får rätt:)

2008-01-11 @ 22:27:43
Postat av: Sandra

Sofia: Det
måste du absolut göra! Det är obligatorisk närvaro..;P

2008-01-11 @ 22:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0