Kaffedarr

Ah... Nu har jag lyckats skapa ett extra starkt lunchkaffe igen. Snart springer korridoren runt som ettriga små ekorrar och trummar fingrarna i borden, inte av vilje utan av det berömda kaffedarret.

Det ÄR faktiskt svårt att göra ett lagomt starkt kaffe när man inte har några riktiga mått, utan går efter en vanlig sked och en vattenkokare. Sedan slänger man i kaffepulvret man måttat med skeden och vattnet man måttat med vattenkokaren i den gigantiska bryggaren. Men som sagt jag går ju på praktik för att lära mej saker, det gäller tydligen även att göra lagom starkt kaffe. Visst kanske jag kan sluta göra kaffe, men om det är slut och man vill ha så finns det bara ett sätt... Vill korridoren slippa mitt kaffe så får dom allt bli lite snabbare på att göra nytt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo, det finns en grej till som du kan göra om kaffekannan är tom...låta bli att dricka kaffe och börja med hälsosamt gott te! hihihiihi

2008-01-16 @ 14:30:14
Postat av: Sandra

hrmpf! kaffe är också hälsosamt till viss del:P men ska jag dricka te så måste jag ju göra ordning vatten och lägga en påse te där i och låta den blanda ut sej i vattnet, sedan vrida ur, den och ha i lite honung. Tänk vilken tid det skulle ta! hihihi;P

2008-01-17 @ 08:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0