Trasiga bilar

Ja, idag blev det något fel på saaben när jag var på väg hem. Batterilampan började lysa och servostyrningen slutade att fungera. Var nästan hemma så jag chansade att inte bilen skulle skära sig eller något  liknande före. Självklart var det just den enda kväll i veckan sambon behöver bilen och det direkt. Så då sprang vi runt och letade opelns nyklar, som vi ställde av när han blev av med körkortet och sedan när vi väl hittade dom ville inte opeln starta för honom. Men jag tror opeln bara var lite sur, efter att ha stått ca två veckor sedan senaste "rastningen". Den brukar starta efter lite tålamod när den är på det humöret.
 sambon skulle också hämta en person och denne ringde och frågade vart han tagit vägen, så jag bad honom komma med bil istället, så det löste sej. Men som det ser ut nu så är vi billös fast vi har två hemma på gården! Haha, ja allt kan vara lite roligt ibland.....

Kommentarer
Postat av: sofia

då kanske det inte gör nått att man inte har nån bil, när dom ändå inte verkar kunna köras;)

2008-01-10 @ 22:44:25
Postat av: Sandra

Du är en mycket klok kvinna Sofia. Bilar kostar bara pengar och spyr avgaser. Sedan har dom en egen vilja och fungerar bara när dom vill.

2008-01-11 @ 09:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0