Vill flytta!!!

image22
Var som sagt på hundkurs i helgen som var nere i Östergötland, vid Omberg. Fint väder. grönt, underbart fint... Ja jag kan lugnt säga att jag skulle kunna flytta ner dit. Hade inte Kakis haft barn så hade vi nog gjort rätt så allvarligt av saken rätt snart.

Kursen gick i alla fall utmärkt och Liston skötte sig bra. Hundarna fick lära sig att sitta/ligga kvar på stället och vi hussar och mattar gick ett varv runt det stora huset(jäpp, det var stort), drog i deras koppel eller gick och snackade en bit bort. Liston skötte sig jättebra. Sedan när det var inkallning så skulle hundarna sitta kvar tills dess att matte/husse ropade in dom. Då tog vi bara en hund i taget och resten fick sitta kvar. Liston som var så duktig fick sitta kvar till sist och han rörde inte en min. Saker som fot präntade vi in också och kan säga att nu räcker det nästan med att man hostar fot så reagerar Liston. Så det var helt klart en lyckad helg och det kanske blir fortsättning nästa år och då ska vi dit!

Kommentarer
Postat av: sofia

åh, duktiga Liston

2008-05-15 @ 15:38:15
Postat av: Emma

En exemplarisk matte resulterar i en exemplarisk hund :)
Jag kommer ihåg när Wilma skötte sig på kurserna medan andra hundar var olydga (hände faktiskt rätt ofta)..man kan ju inte låta bli att sträcka lite extra på sig å vara lite skadeglad, man e ju bara människa liksom ;P

Att du flyttar ner till Östergötland tycker jag låter alldeles strålande!! Vilken stad ligger i Östergötland....Norrköping!! Vem bor i Norrköping...JAAAAG! *dansar banandans*

2008-05-16 @ 11:03:12
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0