Första gången på över ett år!

Tack vare en kompis så red jag häst igår för första gången på över ett år:) Skrittade bara i och försig eftersom hästen inte ridits på ett tag. Men det var en mysig barbackatur i finvädret:) Som vanligt ska det alltid vara lite dramatik när det gäller hästar. När vi precis skulle ut och pulsa i lite snö stod min häst plötsligt på framknäna och man undra: va fan! Blev de så djupt? Gjorde hon illa sej? Och sedan låg hela hästen ner.... men inga skador här inte.. min lånade häst hade bara fått för sig att hon skulle försöka rulla sej... Ja sedan satt man inte och halvsov på hästryggen nåmer. Hon var jäkligt snabb måste jag säga. Sedan när vi kom tillbaka till stallet kommer en häst som dom delar hagen med gåendes efter vägen. Det bvisade sej att stallets ägare glömt att stänga en av de tre öppningarna till hagen. Vi hade släppt ut dom på annat ställe så vi hade inte märkt det. Så det blev till att försöka få tag på en häst som blev lite halvt hysterisk när den märkte att den var själv utanför hagen. hahaha!!!

Annars en trevlig helg, fint väder och kaka hade sina barn.

Kommentarer
Postat av: H

Oooh vad avis jag blir! Och nyfiken, vad var det för häst? Antar att ni har det jättemysigt i det fina vädret, själv har man åkt upp till Kall och försöker ha det bra i grådimman. Nåväl, värre kan man ha det, vi har ju iaf råd med mat ;) kram

2009-04-06 @ 13:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0