Fullt med snö!!... inomhus...

VARFÖR???!!!

Är jag så idiotiskt envis att jag ska ha den vidaste och tyngsta granen någonsin?

Och självklart släpa upp den full med snö upp för en lång jävla trapp? Så att man blev ordentligt blöt om fötterna även EFTER man tagit bort snön.

Fast tja... det är väl bara att lyssna på den där envisa idioten och så att hon blir nöjd(allstå mej själv), för jag tror det kommer bli super! Och vad är en jul utan en riktig gran?

Jäpp.. här i byn är det tydligen mest snö än i hela resten av landskapet och det märktes då igår när jag plogade kan jag säga. Inte har jag hunnit julstäda heller(planerna snöades).. buääähhh!! Men då gjorde det mindre med alla barr och snö som lossnade från granen när man släpa upp den för trappen... man har ju lite tänk också eller hur? Handlar inte ett dugg om tidsbrist eller lathet.

Imorgon ska jag hinna jobba heltid, städa hela huset och sedan gå iväg på glöggkväll hos våra grannar ca 200m bort. Onsdag så ska jag hinna jobba heltid, städa det jag absolut inte hann städa på tisdagen(trodde ni på det själv att jag hann allt på onsdagen?? Hahahahaha!!!hrmm..), fixa lite julgröt och just jävlar!! skattkarta åt kakas barn så dom har något att göra på morgonkvisten på julafton, sedan så har vi ju att klä granen, ööhhh lägger det på tisdagen istället tror jag. Kaka ska göra julskinka någon gång när han har tid... när han inte jobbar sent för att hinna ikapp med alla sopor inför helgerna eller hämtar ungar. Sedan har vi myskväll hemma hos mor och far när kakas barn har kommit och klä en till gran. Sedan får vi inte glömma misstänkta snösvängar!!! Men lugn bara lugn, jag hinner, jag är ju Sandra för sjutton!!;) Jag är lugn som en filbunke:) Just ja, måste ju handla käk också nångång.. Har jag sagt att saaben är paj igen och står och surar i ett garage? Så jag måste låna bil om jag ska någonstans? Det är tur att jag faktiskt älskar julen, annars skulle jag hata den.. ;)hihi    hi

Idag firade vi pappa som fyllde år, handlade sista julklappen och hade som sagt upp granen, fördelningen är mycket god....

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha, varför kommer jag att tänka på Fawlty Towers när jag läser första stycket i det här blogginlägget?! Sandra, jag tror du måste börja videoblogga för jag hade gärna sett när du släpade upp århundradets största gran uppför er trapp :)

Tycker inte så synd om er ang. bilen dock, själv var jag och skulle besikta min idag, och när killen skulle köra den så startade den inte ens! Jag började asgarva och Mattias fick en lite rödare nyans i ansiktet :)

Skulle säga att ta det lugnt och stressa inte i jul nu, men det känns lite onödigt för är det någon människa som är immun mot stress så är det du :) GOD JUL!

2009-12-22 @ 02:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0