Snöplogning och julgransletning

Visst stämmer det att jag ska ploga bort snö min bäste H!!!
Fast inte en stor bamsing ska jag köra, utan en mindre parkmaskin. Som jag har vissa ställen jag ska ut på.
Just nu sitter jag och väntar på att de sega hundarna ska äta upp sin frukost och sedan ska dom få en mindre tur. Sedan åker jag och plogar bort den snö som har hunnit komma tills nu, eftersom nu "kräks" det ner gott med snö. Men har inte åkt ut tidigare för att slippa åka ut flera gånger idag. Kan bli en gång till ändå... och jag som hade tänkt julstäda idag!

Igår var jag, Kaka, papps och hundarna ute och leta årets julgran. Det var en hel del snö att pulsa i och rätt kallt, men vi kämpade på:).Vi hittade tillslut några godkända granar efter en dags "arbete", men Kaka och jag får faktiskt en lite udda gran även om den är både jämn och tät. Blir väl bild på den senare.


Detta var förra årets gran, i år byter den rum till rummet man ser in i genom dörren på bilden.

Kommentarer
Postat av: sofia

ja, vi ska köpa gran. när jag är ute i skogen hittar jag ändå ingen fin, å här i gävle är det ju skogsvaktare överallt;)

2009-12-20 @ 09:45:45
URL: http://litensol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0