Sandra-surkärring

Jäpp!

Idag var Sandra-surkärring framme...

Efter en halvt misslyckad dag på avverkningen i skotaren. Halvt misslyckad bara för jag blev bjuden på både matlåda, kaffe och "karameller". En lärare bjöd mej de andra tre i min grupp av matlådor från matsalen=) Jag hade faktiskt egen matlåda med, men den blev kvar till imorgon=) Den sämre delen var för att det gick så värdelöst med både körning och kran idag så jag satt och sjöng svärord i hytten(inget trasigt eller fastkörning). Tur att ingen annan hör.

Sedan så hade jag turen att det var ett tåg med tyst avdelning när jag skulle hem! = bekväma och breda stolar.

Men med att ha satt sej på denna plats, så kom mitt andra irritationsmoment. Några pendlare som jag ser varje dag(vilket gjort att det nästan känns som man känner dom och saknar dom om dom inte är där... haha) satt och småviskade bredvid. Jag irriterade mej inte, utan det var ju "tjenisar". Men det störande var den jävla lokföraren! Antingen kollade han på film eller lyssnade på musik på hög volym så det hördes rätt bra kan jag säga. Värdelös musik tål jag aldrig när jag ska koppla av. Så eftersom det både pratades och spelades så valde jag att svara i mobilen när kaka ringde. Tror ni inte att du kom den kvinnliga konduktören och bad mej prata utanför. Men tro inte att hon fick ett: okej okej! och ett flin! ICKE!!!

Svaret löd som följer: MMMM, om du säger åt chauffören att sänka ljudet! Tillsammans med ett par vackra blängande ögon. Idag var inte Sandra feg som förra gången...=)

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha du är allt lite bitter :) Tantvarning där med!

2009-03-26 @ 11:36:39
Postat av: sofia

haha, bra kommentar d!

2009-03-26 @ 15:00:42
URL: http://litensol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0