Mitt lilla öra

I brist på annat att skriva om så skriver jag om.... mitt öra!

Japp ni hörde rätt, mitt öra. Eftersom många som läser den här bloggen ändå vet det speciella med mitt lilla öra, så är det inte sådan stor grej. Men jag hade inget vettigare att skriva om...

Jag hör som sagt var bara på ett öra och har alltid gjort och jag har kommit på en för- och nackdelar lista med att höra på bara ett öra (Mohaha! Jag fick göra en lista! Kan det ha varit en baktanke månne?). Läs och begrunda!

Nackdelar:

1. Lokalisering av ljud.
Jag är totalt värdelös på att lokalisera ljud. Skulle ett ljud komma uppe från luften kan jag lika gärna kolla ner i marken... typ.

2. Samtal
När personen jag samtalar med sitter på fel sida(alltså den sida där jag inte hör) och pratar tyst, eller det är annat störande ljud som sorl eller brummande av en bil, blir det lite jobbigt att höra vad människan egentligen säger. Jag får helt enkelt vända på huvudet för att låta mej få en chans att höra lite. Så jag söker alltså inte bara ögonkontakt för att flörta;)

3. Mobilsamtal
Höra på ett öra= prata i telefon bara med ett öra, behöver du byta hand så blir det att se liiite roligt ut.

4. Hörlurar
Vad fan ska jag med två små slängande hörlurar i snöre(läs sladd), när jag ändå bara behöver och kan få in ett? Alltså får den andra dingla omkring och då kan folk få för sig att det faktiskt går att prata med mej...

Fördelar

1. Avstängningsknapp
Denna grej är anledningen till att jag kom  på den här listan! Eftersom jag tycker synd om alla dessa tvåöronmänniskor(jag är seriös nu) som faktiskt inte kan välja att stänga ute ljud. Ska man t ex sova och det är för mycket oväsen. Vad göra? Inte behöva trycka en kudde mot sina öron inte, utan bara lugnt och behagligt lägga huvudet åt sidan och... tada!!! Sandra får sova sött utan att störas allt för mycket.

2. Reserv
Låt oss säga att jag får en jävla tinnitus i mitt hörande öra eller blir döv. Ja då är det bara att åka och lägga sej under kniven så fixar dom hörsel direkt(inget jag är beredd att göra annars)

3.Partytrick
Ja.. det är ju värsta partytricket egentligen. Lyfta hår är jag duktig på;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0