Mysig dag

Idag var det en riktig mysig dag. Idag var det en "Sofia-dag". =)

Vackert väder och jag bestämde mej för att sticka ut på skidor med vovvov alltså Liston(ville bara ha en hund eftersom man har lite bättre koll då), men fick den goda invigelsen att jag skulle försöka lura med Sofia, jag lyckades och jag tror inte hon blev särskilt besviken=) Hon fick ta Liston och jag hade Zelda. Åkte till Kroksjön och fikade där, tror det blev en tur på ca 6-8 km i alla fall.



Fullt ös i spåret, Sofia med Liston(den givna ledarhunden) och jag bakom Zelda(Den arbetande följarhunden) och kameran=) Sofia var en jävla tuffing hon bara släppte på ut för backarna där jag bromsade haha! Undrar vem det är som ska vara van att stå bakom hund?



Glada flickor som sitter och solar och fikar på macka, bulle, kaffe och äpple=) Jag passar på att flörta lite med kameran(eller var det solen?) Vovvarna fick sej en smakbit äggmacka dom med och vatten=)

        
  Slappande Liston                   Zelda                      Fullt ös!

    
Sofia dricker;)            Sofia utväxt, haha!               Jag och Zelda


Sedan fick vi en till superidé, var ju rätt längesedan vi träffades, senast vid nyår tror jag. :O
Så vi hade myskväll framför tv:n och nya Robinsson. Sofia den filuren bakade till och med kaka! Mycket god var den och jag tror jag föråt mej... Det är alltså både bra och dåligt att ha en vän/kusin som tycker om att baka och laga mat. Mycket gott men risk för förätning.



Sofia fick testa hur det var att ha en över 32 kilos kluns i famnen(för Zelda var såklart med på tjejkvällen), istället för lilla katten Mimmi som kanske väger 30 kg mindre? bÅde ser rätt nöjda ut i alla fall:)

      
En av Sofias                    Jag                               Sofia
goda kakor :9

Kommentarer
Postat av: sofia

det va en toppendag.. måste verkligen göras om nån dag!

2009-03-22 @ 06:36:12
URL: http://litensol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0