Vasa 2009 och storstädning

Jäpp idag avgjordes det: Vasaloppet 2009.
Kaka och jag gick upp i ottan (eller kvart över sju, välj själva) gjorde vovsarna klara, installerade brorsan i mobilen(så man ser hur fort det går mellan varje station för honom), värmde te-vatten och sedan satt vi en hel förmiddag framför tv:n(förutom den timme jag svek och gick ut och gick med vän och Liston).

Och hur gick det för broder då?
Plats 370, kom in på 4 timmar och 55 min.
Tja, han var inte särskilt nöjd själv, men om man tänker på förutsättningarna med ca sex veckors träning i vinter efter en stor magoperation, och att han hamnade bak i andra led eftersom han bröt förra året och inte haft en sån stor chans i vinter att åka tillbaka sig till första ledet i något annat lopp. Så tycker i alla fall jag att han ska vara nöjd. Men jag vet ju hur det är att vara självkritisk. Mina tavlor är ju aldrig klara... hahaha..


Och vad har resten av dagen tagit vägen då? Jo, vi har varit jäkligt duktiga Kaka och jag och storstädat lägenheten, dammsugit, torkat golv, städat toan, kastat ut kuddar, mattor och filtar. Det enda vi inte orkat är att diska, men det är varken mycket och så ska man ju inte ha för rent heller hihi. Fast är vi rädd för att få det för fint så behöver vi ju inte direkt vara oroliga, det fixar vovsarna på ett kick.



En utslängd och inte allt för nöjd Zelda

Kommentarer
Postat av: sofia

det märks att ni är syskon.. haha!

2009-03-02 @ 15:05:15
URL: http://litensol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0