Myrföda

Ja, hade som vanligt skogslektion idag och snabb som jag är så blev jag klar rätt fort och hade tråkigt. Så jag kom på den absolut smarta idén att mata myrorna som gick på en myrväg med lite korvrester. =)

Glad som ett barn släppte jag ner små bitar åt myrorna som dom skulle få. Förstå då min irritation när de första myrorna bara "nosar" på krovbitarna och sedan skiter totalt i dom! Mina tankar började snurra om vad korven egentligen innehåller, för om inte myrorna vill ha den.. vill jag ha den då? Jag behövde inte fundera särskilt länge för sedan så kom det några smartare myror som tyckte att korvbitarna passade ypperligt som föda.

Slutet gott, allting gott.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är ju bara för snäll alltså! :)

2009-05-20 @ 12:42:02
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vill inte läsa myrföda nå mer nu buuuuhuuu

2009-05-29 @ 10:10:43
URL: http://blogg.passagen.se/mr.clejson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0