Händelserik helg

Jag kan väl tycka att man haft en tillräckligt händelserik helg om man storstädat lägenheten och möblerat på balkongen, besiktat två bilar och varit och shoppat på IKEA, + varit på 30-års kalas...

Men sedan har jag tydligen en jäkligt taskig karma....

Eftersom på lördagen var jag med om en mindre trafikolycka. Påväg hem från IKEA, vid en rätt så välkänd skarp kurva så kom det ett gäng MC. En av dem orkade inte hålla svängen och kom över på min sida. Men man kan säga att det blev tur i oturen. Det blev en krock, men vi hade marginalerna på vår sida, polisen sa att det var tur att vi hade tänkt likadant. MC-killen hade försökt hinna ner i diket på min sida före att bilen kom, och jag lyckades uppfatta det och väjde därför inte ner i diket(då hade det troligen slutat värre), andra sidan kunde jag inte heller väja till eftersom där körde hans kompisar. Men fick i princip helt stopp på bilen och lyckades ställa den lite på snedden, lagomt för att killen skulle kunna komma förbi och inte frontalkrocka. Hade jag stått rakare så hade han kommit flygande över huven istället. Nu blev det halvt från sidan på bilen istället, vid lyktorna på passagerarens sida. Tänk om jag haft en gammal fyrkantig volvo? Nu kunde i alla fall han "glida" med. Slutade i alla fall med att jag ringde 112, utryckning och killen klarade sej rätt bra, tror det bara var benet som fick sej en rejäl smäll eftersom det var med den han tog emot smällen mot bilen. Stackars opeln fick några lyktor trasiga, spoilern blev liiiiite sned och opeln blev väl inte lika fin i lacken. Jag för min del klarade mej bra, både fysiskt och psykiskt.

En annan händelse är att nu har det äldsta marsvinet Tjorven tackat för sig. Låg död igår söndag när jag skulle ge frukost och hon hade tydligen precis dött, eftersom hon inte hunnit bli likstel än. Men har i princip bara väntat på att detta ska hända, hon var riktigt gammal det där marsvinet. Minst 7 år, kunde även varit 9 år. Så det blev att gräva grav och nu är min stackars blinda marvsin Skrållan ensam, men hon verkar klara sej rätt bra än så länge. Är lika matglad i alla fall.


Blinda Skrållan


Tjorven

Kommentarer
Postat av: sofia

åh, vette fan hur jag skulle klara av en bilolycka... tur du har en hjärna att tänka med iaf!

åh, tjorvis...RIP!

2009-05-04 @ 19:18:24
URL: http://litensol.blogg.se/
Postat av: sofia

fin sida du har.. gillar nya bilden på dig;)

2009-05-04 @ 19:19:50
URL: http://litensol.blogg.se/
Postat av: Emma

Uffa då :( Varken kul med vägkrock och marsvinsdöd...men efter regn kommer solsken, får tänka så...



Kram!

2009-05-04 @ 22:15:01
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/
Postat av: Linda

tur att det gick bra i krocken då! puss

2009-05-05 @ 10:03:40
URL: http://kissssmeegoodnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0