Vart är hockeypulvret?!!


För inte så länge sedan så blev jag och Kaka godissugna. Eftersom det råkats handlas dubbelt upp med sådana där lördagsgodispåsar till kakas barn så tog vi en varsin sådan, eftersom vi hinner köpa nya tills dess att dom kommer igen.

Men vilken besvikelse! Efter att nostalgiskt lagt in pez i en såndär manick med huvud på och tuggat i sej sockerpillren och den enda lakritsliknande biten Kick, så ratade jag hela godispåsen. Vad har hänt med det kladdiga hockeypulvret?? De sura remmarna, tefaten med smak av kartong och godishalsbanden?

Vill ha tillbaka hockeypulvret!!!! För det smakar lakrits så då skulle jag och Kaka få dela det varje gång barnen äter en sånhär påse för att dom inte gillar lakrits. Ni kan ju tänka vad lyckat det är att dela en Gott och Blandat med dom när dom ger bort det godaste:) Så vart är "mini-gott och blandat påsen"??!!!

Det fick mej dessutom att tänka på dessa:

Kommer ni ihåg dessa i smak av cola eller lakrits fast en annan design på omslaget? Nu finns det även jordgubbssmak såg jag, fanns det när vi var små? Blev lite nostalgisk när jag tänker på dessa snören. Det var tider det:)

Detta är det vettigaste ni får av mej idag.

Kommentarer
Postat av: sofia

jajamän, remmar med jordgubbssmak fanns när vi var liten. handla smågodis hos roger, det va grejer det:D

2009-11-16 @ 16:02:55
URL: http://litensol.blogg.se/
Postat av: Malin

Nu kan du läsa om min nya livsstil som hamster istället.

PS. Du glömde att nämna Palle Kuling och Tom&Jerry-godispåsarna!

2009-11-17 @ 00:31:18
URL: http://blogg.passagen.se/mr.clejson
Postat av: Helena

Lakritspipan då? Och de där små vita påsarna med några färgglada prickar på som Roger plockade i "godis för en tia" i :)

2009-11-17 @ 02:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0