Bilmekande

En olycka kommer sällan ensam som man säger...

Därför så kan jag glädja alla skadeglada att BÅDA bilarna har valt att behöva lagas samtidigt. Opeln håller på att lagas och vi har bytt ut alla bussningar i hela bakvagnen. Därför har jag lånat pappas och i slutet av veckan/helgen brorsans bil för att kunna jobba. Fredag ringer Kak och står vid stoppskylten utfarten från E4:an på väg hem. Motorn är död, och vi vet inte vad som är problemet än. Förhoppningsvis har den INTE skurit(den har inte varnat för dåligt oljetryck etc). Så jag får puttra dit med brorsans lilla Golf och bogsera honom hem fyra mil. Idag har jag och Kak skruvat opel. Papps är borta och jagar med brorsan. Mamma kom med kaffe och fika och hon hade velat ha kameran med för jag såg ut som en riktig mekaniker sa hon. Oljig om händer och armar i mekarkläder skruvandes på en mutter. Eftersom hon inte hade nån kamera så kan jag tyvärr inte ge er något bildbevis....

Mamma kom bakom oss när jag bogserade Kak och hon förnekade enda till garaget brevid slakteriet att det var vi. Fler kan ha saabar 5 i samma färg, med hundbur därbak och liknande nummerplåt, fler har en golf som brorsan, fler bor i Åmot, fler svänger in mot garaget inte bara vi.... Hon hade till och med segat för att komma ikapp oss bara för att slippa se. Hahaa!

Kommentarer
Postat av: Emma

Sicken otur med bilar gums. :( Vi har inte haft nå direkt flyt med våran lilla pärla heller.



Angående hemsidan vet jag om det. Vi stängde av skroll-funktionen förut. Ska fixa det vid tillfälle. :)



Kram!!

2009-09-06 @ 18:40:37
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/
Postat av: Malin

Ett slakteri brevid garaget säger du. Dumpa bilarna där?

2009-09-07 @ 22:55:01
URL: http://blogg.passagen.se/mr.clejson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0