En härlig början..:)

Nu är det nytt år igen, så ni vet alla som har missat detta;)

Sista dagen på det gamla året och första dagen på det nya året firades i vanlig ordning hemma i lägenheten med lite folk, som vanligt blir det lugnt och stilla.... eller hur var det med detta?

31/12-09
Städade lite, började göra ordning käk och kaka skulle gå ut och gå med de två dryga sakerna i hundgården när det visade sig att det fattades en hund.. och jäpp..... det var den värsta av de värsta som hade stuckit sin kos, för första gången någonsin hade hundkräket valt ut ett enligt honom ett perfekt datum och tid för sin planerade "rymma-kupp". Efter lite vana med några inkommande samtal som: joee, har ni era hundar inne? Är någon av era hundar ute och springer? Är det en varg på gården, eller är det er hund? Så svarade man lite galant: Hej, jäpp det är Liston...

Sedan ramlade middagsgästerna in, efter att ha hällt upp förrättsoppan, hällt tillbaka den i kastrullen för uppvärmning(Gästerna sena eftersom en hund springer på vägen!), hällt i soppan igen.. Visat sig att det blir ännu mer väntan(Det är en hund som springer på gården!) så soppan ändå blev kall så fick vi en god middag:) Jo! var iväg en sväng med Helena eftersom hon såg en hund ute på parkeringen, som blev rädd för hennes lockande lakritstuggummipåse(långt ord).

Tillslut knackade det på dörren och ingen festgäst kom, utan någon som undrade: är det eran hund som springer här ute? Så blev Herr vov tillslut infångad kl. 22.00, sisådär 4 timmar efter hans upptäckta rymning.

Sedan började fler människor dyka upp, nu faktiskt festgäster, inga hundhittare! Och vi hade trevligt och det började närma sig tolvslaget och precis när kyrkklockorna ringer så utbrister Kaka ståendes brevid fyrverkerierna med sin tändare beredd att tända på: JAG HAR INGET I GLASET! (Vi andra ropade Gott Nytt År) Så.. vad kan man vänta sig av en Kaka? Tänder han på fyrverkerierna och går sedan och hämtar något att dricka? FEL SVAR! Kaka börjar springa(host.. kärringjogga) ifrån fyrverkerierna och jag möter upp honom halvvägs, pga all snö så får han springa runt istället för att bara springa ner för slänten så att allt tar extra lång tid. Efter att ha fått sin gyllene dryck i glaset så börjar han lika vackert som alltid när någon springer med något de inte vill tappa ut... (kutryggad och med små pygmesteg) ta sig tillbaka till fyrverkerierna och tänder på. Fyrverkerierna var fina.:)

1/1 -10
Första halvtimmen bra, sedan börjar detta gå liiite fel, en gäst blir lite för förfriskad(Skrev jag verkligen: liiite????). Och börjar i nästan ordagrant riva lägenheten, jag roar mig att springa och ställa undan glas, ljuslyktor, vaser och annat jag är rädd om för att de skulle undkomma personens danser och spasmer.. Sedan åker MIN GRAN i golvet. Får höra att det syntes att jag älskar min gran... När man känner något äkta så går det inte att dölja, för min gran är helig, INGEN rör min gran utan att jag blir förbannad och jag citerar mig själv. "Jag bryr mig inte om han fryser ihjäl!" När jag kokande av ilska ville slänga ut fanskapet(personen, inte granen) efter att ha vält min julkärlek. Vid det laget önskade jag mig en batong, sömnpiller och en lugnande spruta, eller varför inte en tvångströja??? En kär manlig kusin(Jimmy) försöker hålla fast fanskapet  för att personen ska hålla sig lite mer stilla, men då tror personen att Jimmy muckar.. suck. Efter mycket om och men tvingar Kaka(tur att man har en äkta matchoman, stor och stark:)) personen i säng och faktiskt håller fast personen där tills den ÄNTLIGEN somnar. Slutet gott allting gott och tre tappra krigare gav sej vidare på andra festligheter ute i natten.

I alla fall en stor eloge till Jimmy, Ellinor och Helena! Underbara gäster och vänner orkade med både min ilska och denna dryga person. Och Porrblonda Jenny som började skrapa stearin;)

En härlig början på det nya året!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0