Ingen hemmafru

Innan vi börjar med detta blogginlägg vill jag klargöra vissa saker: Jag tycker INTE om matlagning och skulle bli den sämsta hemmafrun i världshistorien. Jag längtar till framtiden då man lägger in ett piller i mikron och man får ut en stor kalkon. Med detta sagt så behöver ingen få missuppfattade meningar om vad jag tycker om matlagning. Låt blogginlägget börja!!....

Den dagliga matlagningen... idag är det kotletter och rotfrukter i ugnen. Kotletter eftersom Kaka och jag köpt oss en halv älg på ca 85 kg som kommer att utge ca 55-60kg kött att slänga i frysen. Så nu måste frysen tömmas! Men måste säga att det känns mycket bra, då får man bort den otäcka och feta nötfärsen som man gjort köttfärssås och liknande på ett tag. Sedan så har vi en massa lamm också vi måste äta upp, ska göra något indiskt har jag tänkt.

Så i veckan blir det att sätta sig vid köksbordet och packetera älg i påsar och tidningar. Måste köpa MASSOR av påsar! Har bara några och dåliga hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0