Vitlöksklyftor...

Det har visat sig att jag köpt en vitlök med GIGANTISKA vitlöksklyftor. En klyfta är som 2-3 stycken vanliga. Nu vet jag ju om detta, men tänk de som kanske går till affären och köper en vitlök för första gången och ska göra ett recept där det står: "2st vitlöksklyftor".... Tänk om jag är en flykting från ett annat land, precis lärt mig språket i det nya landet tänker göra ett recept med vitlök och går och handlar en vitlök med gigantiska vitlöksklyftor och tror att det ska vara så.

Tänk vad vi tar saker för givna, även med så simpla saker som vitlöksklyftor. De ska ha sin rätta storlek. I receptet hittar du aldrig någon storlek på vitlöksklyftan, i bästa fall står det små/stora. Jag har sett stora och små vitlöksklyftor, men hur är det med gigantiska? Och vad är egentligen en normal vitlöksklyfta, ser personer det olika? Tänk vad smaken måste förändras för att folk ser storleken på den normala olika.

Vad har vi nu kommit fram till med detta? Jo... jag köpte en vitlök med gigantiska klyftor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0