Loppinvasion

Det finns någon i den här familjen som fått loppor. Kan säga att det inte direkt kom som en chock om vem som kom dragandes med dom: Zelda - bebis i fullvuxen förpackning.

Så nu har hela djurflocken fått behandling, jag har dammsugit och håller på tvättar förfullt. För det ska man tydligen göra för att inga ägg ska överleva... suck... ibland blir man less på djur...

Något jag blev så less att bägaren runnit över var den förbenade heltäckningsmattan i ena barnrummet. SJÄLVKLART ska vi haft barnen här nu när vi precis upptäckt vad Zelda går och bär på. Hade vi inte haft dem då, så skulle det rummet vara säkrat. Men nu har ju både vovvar och katt sprungit in därinne när barnen "glömt" sätta för "grinden" för att sedan stolt berätta att Zelda-ja hon minsann hoppade upp i sängen hon. Tänkt dej att göra ren en hel heltäckningsmatta! Jag är inte beredd på det - därför river jag ut den! Och ja... jag har börjat:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0