Tillbaka till stickandet

Hemma från semestern, som har varit riktigt lyckad. Fick känna på något där nere i söder... inga mygg, inga knott... Man kunde sitta ute på kvällen utan att bli uppäten... Snacka om paradis!!! Sedan kommer man hem.. hem till några tusen myggsvärmar och en helvetisk fuktig värme... har redan som paranoid smällt mig själv lite här och där för att jag "tyckt" det stuckit till. Håller redan på kliar mig som tokig efter alla dessa jävla bett. Och inte stannar dom ute heller utan envisas med att komma in och äta upp en, och vi som MÅSTE ha några fönster öppna för att slippa bastubad!
Vet inte om jag tidigare nämnt att jag hatar mygg? Tja... det tål i alla fall att upprepas!

Men liiiite trevligt var det väl att komma hem då... Det bästa av allt var såklart: En söt katt med stirrande ögon ligger på "hennes" soffa på övervåningen i sommarstugan. När jag kommer upp och säger hej, stirrar den där söta katten ännu mer med sina söta ögon och säger "mjähhää?", lämnar sedan sin sköna plats, kommer trippandes och ska upp i min famn.:)

Nu med facit i hand kan jag berätta att Herr vov har inte fått en antydan till kula. Pappa har varit stenhård... och bara gett honom korv efter att han ätit upp sin torrfodermat.;) Behöver jag berätta att Herr vov skött sitt torrfoderätande exemplariskt?

Däremot var det en viss katt som helt plötsligt var något tyngre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0