Påskfirande?

Jag hade inte tänkt bry mig ett dugg om påsken. Inte en tillstymmelse till påskpynt eller påskmat. Påskgodis kan man väl kalla Kakas obligatoriska helggodispåse. Men egentligen är inte den heller särskilt påskig.

Men nu verkar vi nästan blir tvungna att nästan låtsas att vi brytt oss. Kakas dotter skulle rida i helgen så vi åkte och hämtade henne och det enda ungen frågade var om vi hade fått upp påskpyntet än! Eftersom våran plan var att skita i allt, så sa vi inte hade haft upp något. Då kom ju såklart frågan NÄR vi skulle ha upp pyntet. Självklart är hon väl lika mycket ute efter påskgodiset. Men eftersom hon envisades med att nämna dessa förbaskade påskpynt ca 100 gånger och dom ska vara hos oss i påsk, så är det väl lika bra att dra in nått ris och köpa en fjäder för en femma så vi alla fall har något.

Påskar ni något hemma?

Imorgon kommer lilla fröken Saga sluta kunna producera ungar. Då ska hon kastreras.
Zelda är skadeglad....



Kommentarer
Postat av: Helena

Det är bara att köpa hem ett storpack ägg och vika sig för kommersialismen Sandra! Snygg vinkel du tagit fotot i, mycket smickrande. Och sluta dissa min blogg, jag vill ha åtminstone EN kommentar! :)

2010-03-29 @ 14:15:58
URL: http://www.tackmennejtack.blogspot.com
Postat av: Emma

Haha, vilken tokig sits ni hamnat i. Nu får ni allt påskpynta! Och fint ska det bli, hihi. :)

Jag brukar inte påskpynta, kanske någon höna och lite gröna och gula textiler men inge annat. Påskgodiset är ju ett stooort måste för mig dock! Inte för att jag brukar äta dom här äckliga dragéäggen, ne usch. håller mig till "vanligt godis".

2010-03-29 @ 17:01:55
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0