Äkta byfåne

Det märks att man har blivit en äkta byfåne...

.. när byns byråd kommer fram till att jag är jäkligt lämplig att skicka till landsbygdsriksdagen(som jag givetvis aldrig hört talas om) när dom sitter och klurar vem dom vill skicka. Detta kom dom på för några månader sedan när jag inte ont anande satt och körde runt i min lilla plogmaskin och när jag funderade på saken, så bokade dom in mig.

Eftersom jag är ute i god tid med mina planeringar, så ser jag att jag tydligen ska åka nu på torsdag fm, och inte på fredagen som jag tidigare trott. Jag kommer tydligen också att ha gratis mat, med trerätters och en massa festligheter. Dessutom ska jag bo på hotell... Och jag behöver inte betala en krona.

Ja, just ja! Jag ska gå på seminarium och åka på studieresa också. Men det hade tack och lov byrådet redan ordnat(hade också ett minne av det, så jag hade inte bråttom att se över innehållet), för annars behövde jag gå igenom sisådär 75 st seminarium + nästan lika många studieresor att välja på.

Planering är A och O. Det är tur att det är min styrka...

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter ju toknice! Kul! :)

Saknar dig...

2010-05-07 @ 13:13:34
URL: http://emmaskogelhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0