Det är bara att erkänna...

Jag har blivit gammelnucka...

Men jag är åtminstone inte ensam.

Efter en valborgsfirande hos Kakas syster, där jag givetvis var nykter för man kan ju inte köra tvådagars inte!

Gammelnucka poäng (1)

Dagen efter var det dagen F, för fest!
Då var det dags att hälsa på gammelnucka nummer 2, även kallad Helena.

Drog med mig en tung påse med smirnoff ice och Helena skämde bort mig som vanligt, dagen till ära med drink.
Vi var på partyhumör och klädde upp oss till tusen, sedan gick vi iväg mot målet: Konsert med gruppen Hoffmaister...som jag givetvis aldrig hört talas om.

Men än så länge trodde vi att vi var ung och fräsch!

Ungdomspoäng (1)
Gammelnucka poäng (0,5)

Sååå, kom vi in med förköpta biljetter och kände oss lite gamla, eftersom resten var någonstans i fjortisstadiet.
Dessutom sålde de enbart folköl.


Konsert börjar efter att ha stått och självklart muttrat i ca 1½ timme, för gammelnuckor som vi är så ställde vi oss givetvis i tid! Fjortisarna dansade, hoppade och trängdes. Själv stog vi och håller hårt i våra väskor och muttrar surt. Ibland flyger en arm upp eller fötterna lyfter från marken i en millisekund, sedan är vi för trött och står och muttrar igen.

Enda antydan att vi har lite ungdom i oss en är att vi står längst fram, men den ungdomspoängen sabbade Helena totalt! Hon FRÅGADE om vi fick gå förbi ett gäng unga grabbar för att vi inte såg något bakom dom, jag hade förväntat mej en tuff fight.

Ungdomspoäng (0,5)
Gammelnucka poäng (3)

När allt väl var över, var vi rätt nöjda, ville helst krypa ner i soffan med en chipspåse. MEN, sånt kan man inte syssla med. Vi skulle allt bevisa vår ungdom!  Så vi kröp över till det närmaste hak vi hittade. Tog en flaska alkoholdryck och sedan gick vi hem och sträckte ut oss i sängen... och somnade.

Morgonen därpå vaknade vi med ryggont efter att ha stått och muttrat på konsterten och åt en rejält stadig frukost. Baksmälla fanns givetvis inte.

Ungdomspoäng (0,5)
Gammelnuckapoäng (2)


Men riktigt kul hade jag!:D


Kommentarer
Postat av: Gammelnucka nr 2

En oerhört bra sammanfattning av kvällen! Jag har fortfarande känningar i ryggen, och jag är så sliten att jag inte orkat träna på flera dagar. Det är verkligen dags att vi börjar inse våra begränsningar.

2010-05-04 @ 23:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0