En morgon...

En morgon när byn vaknar, kommer allas blickar riktas mot det hus jag bor i. Huset som fungerar som samlingslokal - ett folkets hus. Med en stoooor lägenhet uppepå där någon som heter Sandra råkar bo.

Alla kommer förundrat undra hur fan hela jävla GRUSplan helt plötsligt är asfalterad. Föreningen som äger huset kommer vara ännu mer fundersam och tillkalla ett blixtsnabbt möte för att komma fram till vem fan som asfalterat den fina GRUSplan, utan resultat.

Själv kommer jag förnöjt sitta vid ett fönster, kolla på skytteltrafiken som kommer enbart för att glo på asfaltsplan, för vad händer annars i en by? Sedan kommer jag städa hela den jävla stora lägenheten och veta att för en gångs skull blir städningen lite mer nödvändig än före. Då man fick hela jävla GRUSplan med sej in, då det var lika nödvändigt att städa som att torka arslet innan man skiter.

Jag ska bara vinna en miljon först...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahahaha, anar jag lite bitterhet? Kanske vi ska skriva ett brev till byrådet som vi gjorde förut när vi ville ha ridvägar? Det skulle nog funka!

2010-05-26 @ 10:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0