pärla=biljävel

Min kära pärlas bilbatteri dog under den där kylan vi hade här i början av veckan. Men det dröjde tills idag innan jag och en hjälpreda fick för sig att försöka göra något åt det... ni vet det där med planering, sista stund är alltid bäst. 

Förstår inte varför det aldrig ska gå smidigt att fixa en enda grej med en bil. Varför ska det inte gå att upptäcka att batteriet är dött köpa ny och allt snurrar på som det ska? För den här historien slutade med två pajade muttrar och batteriet sitter för tillfället fast med stämband, måste dessutom ta hjälp av pappa att kanske borra bort en mutterbit som sitter kvar...

Började i alla fall med att använda lånade startkablar men pärlan ville inte starta.. så pärlan döptes om till biljävel rätt fort... Sedan åkte min hjälpreda hem för helgen(efter att ha pajat första muttern, inte bara jag som lyckas alltså;)), men verkade liiiite orolig för att lämna mig med det där bilbatteriet själv... Men vadå? Verkar inte jag vara en naturbegåvning på sånt därSånt där har ju jag testat på förut! I isande kyla så fingrarna var lika blå som den lilla pluttbilen, med sitt lilla motorutrymme och med speciallösningar som att man måste öppna tanklocket från bagageutrymmet... känner du igen beskrivningen Helena?
Alltså lyckades jag med bedrifterna att köpa ett nytt batteri i rätt storlek, vara sååå stark att jag bröt sönder ännu en mutter(eller så var den rostig, men förstör inte mitt självförtroende nu!), sätta fast batteriet med stämband och starta fanskapet som fortfarande höll på jävlas. Men efter lite svordomar gick den igång ändå:)

På tal om att lyckas föresten... Jag har lyckats ha tur den här veckan med! En klasskompis tipsade om ett extraarbete på teamsportiabutiken här... Gissa vem som ska jobba sin första dag där imorgon?:)


Kommentarer
Postat av: Helena

Ledsen, men Biljävel är redan upptaget! Så även Skitbil, Skrothög, Fanskap, och Idiotjävel. Men ja, det där vet jag att du är expert på :) Känner mig väldigt tacksam att du hade sönder några muttrar för mig såhär i efterhand :) och grattis till jobbet! Hoppas du inte blir lika bitter som jag blev av ica!

2011-02-21 @ 18:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0