En ny inspirerande lista!

När jag skaffade hund så förstod jag att det skulle bli en jävla massa promenader, pengar, uppgång på mornarna etc. Något jag totalt inte tänkte på var all den extra städning som blir av hundar. För hur mycket hinner egentligen jag och Kaka smutsa ner golven innan hundarna gjort dom ogåbara? Dom hårar, dom dreglar och två gånger per år så är det blodprickar överallt också. Trodde väl att allt skulle kompenseras upp av hur mycket jag skulle älska de små liven. Men nu vet jag innerst inne att jag mest tycker hundar är dryga och flåsiga, även mina egna.

Fast det var inte det jag skulle skriva om! Kommer ni ihåg min hatlista för evigheter sedan?
Här är den i alla fall

Jag har förnyat den!!! Och här kommer den...
OBS! Jag har fortfarande mitt hjärta hos i-landsproblemen.

Hatlista:

Första plats:
Det hundarna drar in
Motivering:  Och sitter på dem... hundhår, dräggel, GRUS!!! Jag tror fan grus ska få en egen spalt, det är vad jag tror!!! Hur mycket man än städar, städar, städar och städar lite till så nog fan ser hundarna till att smutsa ner hemmet på fem röda så fort dom tar ett steg in med tassen.

Andra plats:
Dammsugning och dammsugaren.
Motivering: För andra gången i rad hamnar dammsugning och dammsugaren högt uppe på listan! Nu har den faktiskt gått ner ett hack och smutsen den tar upp är på första plats. Dammsugaren gör ju faktiskt någonting positivt. Det gör inte det hundarna drar in. I alla fall, dammsugaren och dammsugning gör mej fortfarande på dåligt humör av bara tanken. Vad tror ni jag fick en ny inspiration till en ny lista?


Tredje plats:
Diska
Motivering: Förra gången hade jag: diska bestick, men varför nöja mej med något sådant? När jag kan dra in hela diskhögen på hatlistan! Den försvinner aldrig eftersom man måste äta någon gång... Funderar starkt på att bli extra miljömarodör och börja handla papptallrikar.

Fjärde plats:
GPS-antenn med sladd
Motivering: Den är värdelös!!!!! Egentligen behöver jag inte skriva mer, men jag kan ju förklara mej. Förutom att den ger dålig sändning, så råka bara fundera på att gå ut i skogen, att det ska regna, att du ska fastna i en kvist... tadaaaaa!!! Sladden lossnar från metallplutten som ska sitta i gps:ens uttag och härmed har du inge gps-mottagning längre utan måste släntra iväg till kontoret och be om en ny.

Femte plats:
Vägverket och Trafikenheten
Motivering: Istället för att reparera dåliga vägar på gränsen till farliga som man helst kör 60 på vid dåligt väder för att komma undan med livet i behåll, så sänker dom hastigheterna och sätter upp fartkamera! Lugn bara lugn idiotiska tjänstemän, jag kör redan sakta eftersom inte bilen håller annars. Sedan vill du ha ersättning från dem, så förbered dej på att vänta. Ska du däremot betala skatt på bilen, som du inte har kommit överens med dom att utföra via internetfaktura, så får du det ändå! Som jag till exempel, funderade en gång i våras kom inte skatten på bilen skulle komma snart. Sätter mej för att betala räkningarna. Jäpp! Där var det två fina saftiga räkningar som du inte haft en aning om eftersom du inte godkänt att fått dom dit. Dessutom får du påminnelse eftersom dom fick in pengarna en dag försent. För de där fina stålarna får ni gärna fixa vägarna!

Sjätte plats:
Promenera
Motivering: Promenera är bara roligt om man går med en kompis man inte träffat på länge. Annars är det bara segt och tråkigt. Låt mej demonstrera en promenad: du går, går , går, går, kliar dej på huvudet, går går går, kollar åt vänster, kollar åt höger, går går går och gäääääsp ... går. Hundpromenader är också tråkiga.

Hedersplats:
GRUS
Motivering: Gud var på dåligt humör den dag han skapade grus. Enda gången du gillar grus är när du ska göra betong eller när det är extra halt ute. Men eftersom det är skittråkigt att gå och du hellre åker spark, så hatar du grus då även när det är halt, och dessutom gör du aldrig betong.

Grus har sedan en förmåga att följa med hundarna in och på så sätt bli "Det hundarna drar in" som kommer överst på min hatlista. Städat hallen idag? Var lugn.. imorgon ser det ut som det aldrig hänt. Varför inte öppna ett grustag hemma i vardagstummet?

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahahahahahahahahahahahahahaha!



You made my day!



Hoppas att jag slipper se en blocketannons om hundar till salu bara :)

2009-11-14 @ 12:32:34
Postat av: KIRCH

Hej :) allt bra med dig?

2009-11-16 @ 02:40:49
URL: http://kirch.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0